clkh

charmigt lättsamt knasigt hälsosamt

Tisdag 26 juni -träningsvärk-

Kategori: Allmänt

Tänkas att det kan vara så skönt med träningsvärk!
Gårdagens pass var inte nådigt, en massa upprepningar av ett fåtal övningar.
Först styrka:
Bänkpress 5*5 där jag slutade på 37,5 kg, gick dock lite vingligt.
Metcon:
800 m run (14km/h)
50 pull ups (hjälp av gummiband/trx-rodd)
100 chest press (mestadels på knä)
200 squat
800 m run (12km/h)
Jag gjorde det på 30 min... :/ Jag körde på 10:or och 20 för squaten, det kändes ganska bra men jag kanske skall ta ännu färre åt gången till nästa gång, för att prova och se hur jag orkar. Jag skall även försöka få in den där glöden som hjälper en vid tung träning.
I dag har det varit vila för mig, kört lite bindvävsmassage på benen för att lätta på träningsvärken.
 
Har även hämtat en cykel som jag har fått av Hans, TACK!, den är nu på service och jag kan börja cykla igen nästa vecka :D
 
/tänk kraften genom kroppen när du tränar, ända från tårna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: