clkh

charmigt lättsamt knasigt hälsosamt

Måndag 2 juli -massage-

Kategori: Allmänt

Efter en ledig helg i Linköping med massa god mat och fest var det skönt att vara tillbaka och köra lite Crossfit. Dagens pass var inte alls av samma intensitet som förra veckan men dock tufft.
Styrka:
Bänkpress 3*5 lyckades med ynka 1 rep med 40kg
Metcon:
21-15-9
Rodd kcl
Push press 20kg
Farmers walk 18,5kg

Jag gjorde det på 10:11, riktigt bra för att vara jag!
Är dock lite feg i push pressen då det var i den som jag nockade mig själv på näsan och inte vill göra om det :P
 
Efter passet gick jag på massage och det kunde passa bättre, har jättespänningar i vänstra sätet och det gjorde riktigt ont men så sköööönt! Åsa gjorde det jättebra!
 
I morgon bitti blir det ett TRX-pass med Sofie, då kör vi gärnet igen :)
 
/kom ihåg att du behöver avslappning som träning

Kommentarer

  • Cristina säger:

    Vad du är duktig :) Jag undrar vad Farmer's walk är? Jag blir inte så insatt i sådana moderniteter här jag bor på landet :p
    MVH Cristina (SCoTT)

    Svar: Hej Cristina, Farmers walk är från förr då bönderna bar tunga mjölkkannor, övningen i dag innebär att du går medan du håller i hantlar/kettlebells, i detta fall 18,5 kg. Det är mycket tyngre än man tror! Hur går det med din träning?Ha det så bra :)
    /Christina
    Christina

    2012-07-03 | 14:37:57

Kommentera inlägget här: